woensdag 29 augustus 2007

Zo, daar zit ik dan. De tweede dag in Venetië alweer. Ik werd door een erg vriendelijke Jongen getipt dat als je op een pleintje ging zitten er altijd wel een onbeveiligde wifi-verbinden te vinden is. Dus zodoende zit ik nu op een prachtig pleintje in hartje stad (wel net buiten een toeristische plek zodat ik niet overhoop gelopen door de vele dagjesmensen die de stad overspoelen) te internetten. Heerlijk gewoon.

Vreemd om hier eindelijk te zitten. Als ik door de straatjes en langs de kanaaltjes loop heb ik veel meer het idee dat ik door een enorm grote fata-morgana loop in plaats van de stad waar ik een jaar ga studeren. Als Hollandse-boerenknul ben ik het natuurlijk niet gewend om constant in een groot openlucht museum te zijn.
Toch voelt het ook wel heel goed om hier te zijn. Ik ben écht 'independent' (althans, dat houd ik mezelf voor). Ik loop van hot naar her, vind overal mijn eigen weg en ben zelfs al op en neer naar het Lido gegaan om mijn passepartout voor het filmfestival te gaan halen (welk ook weer een avontuur an sich was maar dat heeft meer te maken met de Italianen die weigeren dingen aan te geven, zelfs als het om een internationaal festival gaat, en de Italiaanse telecom die besloot het interne netwerk van het festival op stop te zetten).

Kortom, het is geweldig om nu hier te zijn. Venetië gaat echt een thuis voor me worden, dat voel ik nu al!

8 opmerkingen:

Menno zei

Ha lieverd, mooi dat het al zo goed bevalt allemaal. En een passe-partout voor het filmfestival *stinkend jaloers ben*!
Wij vliegen zaterdagochtend naar Rome omvanuit daar met de auto naar Perugia toe te rijden. Is het weer mooi?
XXX

Marinda zei

Heerlijk he, zo'n groot openluchtmuseum? Ik verlang helemaal terug naar Rome!
Fijn dat het zo goed met je gaat!

Marco Lambooij zei

illegaal internetten?! heb je dan nix geleerd van je kleren-voor-jou-kopende-moeder?? Nou van mooie bomen kan ook rot fruit komen, zo zie je maar weer! hehe no man, just dissin' ya, gaaf dat het allemaal goed gaat, succes met dat film-gedoe en met het inruimen van je kamertje!!
Oh, hoe ontzettend lekker isset Italiaanse IJs wel niet??
Grtz
M

Madeleine zei

Hee Looi!!!
Zo te horen heb jij het echt helemaal goed daar... Ben jaloers op je hoor!
Het moet echt een geweldig jaar voor je gaan worden... heel veel plezier de komende tijd met settlen!
Dikke kus, Madeleine.

Minke zei

Looooiiiii!
Dat doe je weer goed, daar in het (ongetwijfeld) mooie Venetië! Klinkt allemaal zeer pittoresk, fantastisch, optimaal, prachtig en leerrijk en natuurlijk gewoon erg tof en jaloersmakend!!! Ik wil ook wel naar dat Filmfestival!
Nou goed, veel plezier en levenswijsheid en wat niet al daarzo, en tot spreeks. En dus misschien wel ooit ziens in Venetië! Ik ben voor!
x Liefs, Minke

martijn zei

Heej Looi

Ik zag vrijdag jouw mama nog bij de albert heijn, en zij vertelde me dat je net pech had gehad met een kamer...heb je ondertussen al wel wat gevonden in venetie of zit je nog steeds op het vaste land? Ik neem aan dat jij je wel vermaakt en zelfs af en toe nog wel aan studeren toe komt;)
Ik blijf je iig volgen:)

Mark zei

HEY BITCHES!
- tja, dan had je me ook maar niet moeten introduceren met het fenomeen 'ask a gay man'.
Looi, ik kan je trots melden dat dit de eerst blog is die ik trouw bezoek. Geen grote opgave, gezien de hoeveelheid geplaatste content: als trouw lezer verwacht ik natuurlijk een dagelijks rapport van je belevenissen ;) Toch lijk je jezelf prima te vermaken; wie wil nou niet internetten op pittoreske pleintjes, net alsof je er al jaren woont. Geniet ervan, prima donna! En om in stijl af te sluiten:
CIAO BITCHES!

Mlou zei

heey lieverd!
eindelijk een reactie van je faghag, sorry ;).
goed dat je t naar je zin hebt, kan ook niet anders. veel succes met t vinden van een kamer, komt vast en zeker goed en succes met the italian boys, komt ook goed.
remember; the italian boys will love you like they love pasta.
veel liefs
x Mlou